دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 85 - 99
نویسندگان : محمدعلی چلداوی * و زهرا ابن علی و علی حیدری و معصومه هاشمی

چکیده :
ریاضی یکی از مهم‌ترین دروس در تمام مقاطع تحصیلی برای اکثر دانش‌آموزان است . با توجه به اینکه مهم ترین هدف درس ریاضی ایجاد تفکر و حل مسائل و در نهایت شکوفایی خلاقیت در دانش آموزان است ، لذا روش و نوع تدریس این درس نقش مهمی در شکوفایی این امر مهم در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان خواهد داشت. استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب یکی از راه های آموزش و یادگیری ریاضی است . وسایل کمک آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق می‌گردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار می‌روند. استفاده از این وسایل آموزشی باعث توجه بیشتر فراگیران و کاهش میزان تاثیر موانع ارتباطی از نوع فیزیکی آن می شود و ارتباط بیشتری بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند . پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری ریاضی و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است . یافته های پژوهش حاکی از آن است که آموزش به كمك وسایل كمك آموزشی و فناوری اطلاعات میتواند از طریق سهولت انتقال مطالب درسی، تسهیل جریان یادگیری و پایداری آموخته ها، افزایش انگیزه یادگیری، افزایش نمرات و بهبود مهارت حل مسئله باعث پیشرفت در یادگیری و موفقیت در این درس گردد .

کلمات کلیدی :
ریاضی، وسایل کمک آموزشی، یادگیری


مشاهده مقاله
257
دانلود
0
تاریخ دریافت
۳۱ فروردین ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ تیر ۱۴۰۲