دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 158 - 171
نویسندگان : اعظم میرزایی *

چکیده :
مدیریت و نیروی انسانی بی شک مهمترین عامل به حرکت درآوردن چرخ سازمان است و اثربخشی و کارآیی هرتغییر و تحولی بسته به نوع عملکرد مدیریت و دیگر نیروی انسانی آن دارد. عملکرد مدیران واحدهای آموزشی سهم قابل توجهی در موفقیت سازمان آموزش و پرورش داشته و بر تحصیل و آینده دانش آموزان نیز تاثیر گذار خواهد بود . امروزه گسترش روزافزون کاربرد فناوریهای دیجیتال باعث شده است که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی روزمره افراد تبدیل شود. بعلاوه فناوری های دیجیتال و فضای مجازی موجب دگرگونی ابزار، روش ها و محتوای یادگیری در نظام آموزش و پرورش شده اند . پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش های مدیریت در مراکز آموزش مجازی و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در صورتی که مدیران آموزشی یک جامعه دارای شایستگی ، دانش و مهارت های کافی و به روز باشند و سبک های مدیریتی مناسب در مدارس و مراکز آموزشی بکار گیرند، بدون تردید نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارائی و اعتبار بالائی برخوردار خواهد بود .تغییر مدیریت مدارس امروزی به مدیریت مدرسه محوری و مدرسه به عنوان یک سازمان یادگیرنده می تواند به عنوان راهکارهای مؤثری در جهت مقابله با چالش های نوع مدیریت فعلی مدارس و مراکز آموزشی باشد.

کلمات کلیدی :
مدیریت، مدرسه، آموزش مجازی، چالش، راهکار


مشاهده مقاله
205
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۶ تیر ۱۴۰۲