ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسی تاثیر سهولت، لذت و امنیت ادارکی از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک (مورد مطالعه : پرداختهای بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه ملت)
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 15 - 26
نویسندگان : زهره ورمزیار* 1 ، فرخ قوچانی 2

1 دانشجوی کارشناشی ارشد، مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور استان تهران مرکز ری

2 استادیار مدیریت بازرگانی ، دانشگاه شهید بهشتی

چکیده :
هدف: بررسی تاثیر ، سهولت ،لذت و امنیت ادارکی از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک. روش تحقیق: این مطالعه ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه‌آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 4201 در تهران با تعداد جامعه 550که حجم نمونه 226نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به ‌منظور تجزیه‌ و تحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از امار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای برای تجزیه‌ و تحلیل امار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده ‌شده است. یافته ها: یافته‌های تحقیق حاکی از تاثیر قوی متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها دارد. نتایج: عوامل امنیت درک شده، سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداختها در تجارت الکترونیک تاثیر قابل ملاحظه دارد.
کلمات کلیدی :
سهولت درک شده ،لذت درک شده از خرید، امنیت درک شده، استفاده از NFCتلفن همراه در پرداختها