
مصادیق تبلیغات سوء علیه حاکمیت حق با مطالعه موردی حکومت امام علی(ع)
دوره 5، شماره 48، تیر 1402، صفحات 37 - 45
1 دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی
2 استادیار، گروه معارف اسلامی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران (نویسنده مسئول)
چکیده :
تبلیغات سوء در جهت تشویش اذهان عمومی مردم و انحراف از حقیقت در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، آموزشی، اخلاقی و غیره در تمام جوامع و در همه زمان ها و مکان ها وجود داشته و دارد، و در همه این موارد هدف دشمن پنهان کردن حقیقت بوده تا به اهداف مادی و دنیوی خویش برسد. بهترین راه برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن در این رابطه، بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم نسبت به دشمن و شیوه های تبلیغاتی آن است. تبلیغات در مواجهه حق و یاطل آن قدر مهم است که اگر با جهل مردم آمیخته گردد، می تواند منجر به شکست جبهه حق شود. این پژوهش که بر اساس منابع کتابخانه ای و به روش توصیفی-تحلیلی نگارش یافته در صدد است تا با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه به بیان تبعات منفی تبلیغات سوء و مقابله با آن ها پرداخته و به این وسیله اثرات این تبعات را برطرف کرده و یا دست کم به کم ترین حد ممکن برساند.
تبلیغات سوء در جهت تشویش اذهان عمومی مردم و انحراف از حقیقت در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، آموزشی، اخلاقی و غیره در تمام جوامع و در همه زمان ها و مکان ها وجود داشته و دارد، و در همه این موارد هدف دشمن پنهان کردن حقیقت بوده تا به اهداف مادی و دنیوی خویش برسد. بهترین راه برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن در این رابطه، بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم نسبت به دشمن و شیوه های تبلیغاتی آن است. تبلیغات در مواجهه حق و یاطل آن قدر مهم است که اگر با جهل مردم آمیخته گردد، می تواند منجر به شکست جبهه حق شود. این پژوهش که بر اساس منابع کتابخانه ای و به روش توصیفی-تحلیلی نگارش یافته در صدد است تا با تکیه بر آموزه های نهج البلاغه به بیان تبعات منفی تبلیغات سوء و مقابله با آن ها پرداخته و به این وسیله اثرات این تبعات را برطرف کرده و یا دست کم به کم ترین حد ممکن برساند.
کلمات کلیدی :
امام علی، نهج البلاغه، تبلیغات سوء، حقیقت.
امام علی، نهج البلاغه، تبلیغات سوء، حقیقت.
-
408
-
1
-
1402/01/19
-
1402/02/28
-
1402/04/25