
بررسی ظرفیت ها و قابلیت های مؤثر در خودکارآمدی و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی
دوره 5، شماره 56، اسفند 1402، صفحات 82 - 93
1 کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پرديس آیتالله خامنهای گرگان
2 کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پرديس امام خمینی گرگان
3 کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پرديس امام خمینی گرگان
چکیده :
خودکارآمدی از موضوعاتی است که توسط بندورا مطرح شد و توجه افراد زیادی را به این موضوع جلب کرد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ظرفیت ها و قابلیت های مؤثر در خودکارآمدی و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. این پژوهش به روش توصیفی- مروری و برای گردآوری اطلاعات به منابع مکتوب و معتبر در این زمينه مراجعه شد که بعد از بررسی دقیق به مطالب و یافته هایی دست یافتیم. میزان آگاهی هر فرد از توانایی های خود می تواند در زندگی او اثر مثبتی بگذارد. افراد با خودکارآمدی بالا در مواجه با مشکلات استقامت بیشتری دارند. همچنین خودکارآمدی در دانش آموزان می تواند تاثیر مثبتی بر روند تحصیلی آنها بگذارد زیرا باور و شناخت دانش آموز از میزان توانایی های خود می تواند باعث پیشرفت تحصیلی در او شود.
خودکارآمدی از موضوعاتی است که توسط بندورا مطرح شد و توجه افراد زیادی را به این موضوع جلب کرد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ظرفیت ها و قابلیت های مؤثر در خودکارآمدی و عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. این پژوهش به روش توصیفی- مروری و برای گردآوری اطلاعات به منابع مکتوب و معتبر در این زمينه مراجعه شد که بعد از بررسی دقیق به مطالب و یافته هایی دست یافتیم. میزان آگاهی هر فرد از توانایی های خود می تواند در زندگی او اثر مثبتی بگذارد. افراد با خودکارآمدی بالا در مواجه با مشکلات استقامت بیشتری دارند. همچنین خودکارآمدی در دانش آموزان می تواند تاثیر مثبتی بر روند تحصیلی آنها بگذارد زیرا باور و شناخت دانش آموز از میزان توانایی های خود می تواند باعث پیشرفت تحصیلی در او شود.
کلمات کلیدی :
خودکارآمدی، ابعاد خودکارآمدی، خودکارآمدی تحصیلی
خودکارآمدی، ابعاد خودکارآمدی، خودکارآمدی تحصیلی
-
372
-
1
-
1402/10/24
-
1402/11/28
-
1402/12/27