ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسی تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی
دوره 3، شماره 23، خرداد 1400، صفحات 138 - 148
نویسندگان : فاطمه ایمانی* 1

1 کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات و آموزگار پایه دوم دبستان شهید چمران

چکیده :
تحقیق حاضر با هدف بررسي تاثیر سبک تفکر معلمان در اثربخشي روش آموزشی در مدارس ابتدایی شهرستان دشتی انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و براساس هدف، تحقیقی کاربردی است. جامعه در اين پژوهش شامل کليه معلمان ابتدايي شهرستان دشتی در سال تحصيلي 1400-1399 می باشد که برابر با 419 نفر بود. روش نمونه گيري در اين پژوهش تصادفي ساده است. براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گيري تصادفي ساده تعداد 200 نفر انتخاب شدند. در پژوهش حاضر، بسته به اهداف و سؤالات پژوهش، از روش هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. به طور كلي در سطح آمار توصيفي از شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک تفکر معلمان در اثربخشی روش آموزشی در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان دشتی تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
سبک تفکر، معلمان ابتدایی، اثربخشی، روش آموزشی، شهرستان دشتی