
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات810,931
بررسی مولفه عملکردی درعلوم ورزشی مدرسه
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 9 - 14
1- کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شیراز
2- کارشناسی مهندسی عمران تربیت دبیر شهید رجایی
چکیده :
امور تربیتی ، ﺳﺎزهاي ﻣﻬﻢ در علوم ورزشی اﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ آن از ﺿﺮورتﻫـﺎي ﻧﻈـﺎم آﻣـﻮزش ﻋـﺎﻟﯽ در ﮐﺸﻮرﻣﺤـﺴﻮب ﻣـﯽﺷـﻮد. ﺑﺮاﯾﻦاﺳﺎس ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ بررسی عامل های تربیتی و اخلاقی و تربیتی درعلوم ورزشی دانشگاهی ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺖ ﮐﻪ اصول اهلاقی و تربیتی در هر زمینهای از موارد ضروری میباشد و ﺑﺎﯾﺪ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎي ﭘـﯿﺶ روي علوم ورزشی را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و آﻧﻬﺎ را ﺑﺮﻃﺮف ﮐﺮد. آشنایی با مشکلات جهانی و ﻣﺤﻠـﯽ در دو دﻫـﻪ اﺧﯿـﺮ از ﯾـﮏ ﺳـﻮ و ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣـﺎﻟﯽ از ﻃـﺮف دﯾﮕـﺮ ﺑـﻪ ﺗﻐﯿﯿـﺮات ﺳـﺎﺧﺘاری در ﻧﻈﺎمﻫﺎي ورزشی دانشگاهیﺟﻬﺎن ﻣﻨﺠـﺮ ﺷـﺪه اﺳﺖ ابتدا به بررسی این عوامل پرداخته شده است. در ﮔﺎم ﺑﻌﺪ رواﺑﻂ ﺑﯿﻦ این اﺑﻌﺎد و ﺷﺎﺧﺺﻫﺎي علوم ورزشیﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺑﻪﺻـﻮرت ﯾﮑﭙﺎرﭼـﻪ ﻣـﻮرد بررسی ﻗـﺮار ﮔﺮﻓﺘـﻪ اﺳـﺖ. استفاده از تمرينات و آزمون هاي مهارتي مناسب و استاندارد؛ جلوگيري از دل زدگي دانشجويان و علاقه مند نمودن آنها به ورزش؛ پرهيز از شوخي و طنزهاي ناشايست؛ استفاده از ارزشيابي نسبي در مورد عملکرد مهارتي دانشجو؛ و فروتني و پرهيز از تکبر و خودبرتربيني؛ از مهم ترين شاخص هاي اخلاق حرفه اي در اساتيد تربيت بدني عمومي است.
کلمات کلیدی :
- 433
- 28
- 1401/12/13
- 1402/02/31
- 1402/05/25