ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان
دوره 5، شماره 54، دی 1402، صفحات 86 - 92
نویسندگان : محمد مومنی 1 ، مهدی اکبرزاده 2 ، احمد زیدی 3 ، محمدجواد خدایاری 4 ، علیرضا قیاسی* 5

1 کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک سازمان های ورزشی، دبیر تربیت بدنی

2 کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی

3 کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی

4 کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی

5 کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی

چکیده :
در دنیای امروز، با افزایش مهاجرت و تنوع فرهنگی، آموزش چندفرهنگی به یک ضرورت تبدیل شده است. برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان، باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را قادر به درک و احترام به تفاوت های فرهنگی کند. یادگیری چندفرهنگی به معنای یادگیری در مورد فرهنگ های مختلف و توسعه توانایی درک و احترام به این فرهنگ ها است. برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی باید به گونه ای طراحی شود که به دانش آموزان کمک کند تا دیدگاه های مختلف را درک کنند و با افراد از فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی اصول و چالش های برنامه ریزی درسی برای یادگیری چندفرهنگی در بین دانش آموزان پرداخته می شود. سپس به بررسی ویژگی های برنامه ریزی درسی چندفرهنگی و همچنین، به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود این برنامه ریزی می پردازد.
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی، یادگیری چندفرهنگی، دانش آموزان، فرهنگ