ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر نشخوار فکری، خلق منفی و ناگویی هیجانی زندانیان
دوره 6، شماره 68، اسفند 1403، صفحات 20 - 35
نویسندگان : محمدامین قربانی بلوردی* 1

1 کارشناس ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

چکیده :
این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش مدیریت هیجان بر نشخوار فکری، خلق منفی و ناگویی هیجانی زندانیان انجام شد. طرح پژوهش، نيمه آزمايشي از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل بود. حجم نمونه 40 نفر در سال 1403 بود كه از جامعه مذكور، به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.20 نفر به گروه آزمايش و 20 نفر به گروه كنترل تخصيص يافتند. ابزار هاي پژوهشي مورد استفاده نشخوار فکری، خلق منفی و ناگویی هیجانی بود. گروه آزمايش در طول هشت جلسه، هرجلسه به مدت 90 دقيقه آموزش مدیریت هیجان دريافت كردند. براي تحليل داده ها از تحليل كواريانس چند متغيره و يك متغيره استفاده شد. یافته‌ها نشان داد آموزش مدیریت هیجان بر کاهش نشخوار فکری، خلق منفی و ناگویی هیجانی زندانیان موثر بود.
کلمات کلیدی :
آموزش مدیریت هیجان، نشخوار فکری، خلق منفی، ناگویی هیجانی