ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی(الکترونیکی و سنتی ) بر یادگیری، انگیزش و علاقه تحصیلی دانشجویان
دوره 6، شماره 59، خرداد 1403، صفحات 9 - 29
نویسندگان : مهدی محمودی* 1 ، اکرم بخشی 2

1 عضو هيأت علمي دانشگاه پیام نور، استادیار، گروه علوم تربیتی

2 دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور

چکیده :
در این تحقیق سعی می شود به بررسی تاثیر روش یاددهی- یادگیری ترکیبی(الکترونیکی و سنتی ) بر یادگیری، انگیزش و علاقه تحصیلی دانشجویان پرداخته شود ، یادگیری ترکیبی با داشتن مزیت‌های هر دو رویکرد آموزش (سنتی و الکترونیکی) یک رویکرد موثر برای افزایش اثربخشی یادگیری، سهولت دسترسی به مواد آموزشی و افزایش اثربخشی هزینه‌ها باشد. همچنین به دلیل ارایه فرصت‌های مختلف به‌منظور یادگیری، موجب آن می‌شود که در کنار افزایش جذابیت آموزش، به تفاوت‌های فردی فراگیران نیز به‌طور مناسبی توجه شود، زیرا همه افراد به یک شیوه یاد نمی‌گیرند و به همین دلیل استفاده از روش‌های مختلف برای آموزش ضروری به‌نظر می‌رسد. لذا در این تحقیق سعی براین شد که با روش اسنادی و تحلیلی به بررسی نقش روش یاددهی - یادگیری ترکیبی بر میزان انگیزش، علاقه تحصیلی ویادگیری ترکیبی پرداخته شود، به طورکلی می توان اشاره کرد که روش یاددهی – یادگیری ترکیبی می تواند نقش موثری بر یادگیری ، انگیزش و علاقه تحصیلی مطلوب در دانشجویان ایجاد نماید.
کلمات کلیدی :
یاددهی – یادگیری، انگیزش، علاقه تحصیلی، یادگیری