
برنامه ریزی در صنعت گردشگری
دوره 6، شماره 58، اردیبهشت 1403، صفحات 52 - 59
1 کارشناسی ارشدعلم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اهواز
2 کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار،دانشگاه پیام نور واحد گرمسار
3 کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جامع شوشتر
چکیده :
امروزه گردشگری تأثیرات مهمی روی اقتصاد، فرهنگ و مناطق پذیرش شده گردشگری بر جا گذاشت، زیرا گردشگری نه تنها گامی برای تقویت فرهنگ ها و اقوام گوناگون است بلکه گامی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی می باشد.ایران با توجه به بهره مند بودن از جاذبه های جهانگردی بسیار می تواند با برنامه ریزی در راستای اهداف این صنعت به موفقیت برسد. هدف این مقاله بررسی برنامه ریزی در صنعت گردشگری است. روش تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی است، گردآوری اطلاعات عمدتاً کتابخانه ای می باشد و بر اساس فیش های تحقیق انجام گردید.
امروزه گردشگری تأثیرات مهمی روی اقتصاد، فرهنگ و مناطق پذیرش شده گردشگری بر جا گذاشت، زیرا گردشگری نه تنها گامی برای تقویت فرهنگ ها و اقوام گوناگون است بلکه گامی برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی می باشد.ایران با توجه به بهره مند بودن از جاذبه های جهانگردی بسیار می تواند با برنامه ریزی در راستای اهداف این صنعت به موفقیت برسد. هدف این مقاله بررسی برنامه ریزی در صنعت گردشگری است. روش تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی است، گردآوری اطلاعات عمدتاً کتابخانه ای می باشد و بر اساس فیش های تحقیق انجام گردید.
کلمات کلیدی :
گردشگری، صنعت گردشگر، برنامه ریزی، هدف.
گردشگری، صنعت گردشگر، برنامه ریزی، هدف.
-
314
-
1
-
1402/08/17
-
1402/10/04
-
1403/02/23