
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات810,046
راهبردهای مشارکتی برای والدین و معلمان در حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه
دوره 6، شماره 60، تیر 1403، صفحات 85 - 93
1- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
2- کارشناسی روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی قم
چکیده :
در حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه، همکاری مؤثر بین والدین و معلمان نقشی حیاتی ایفا میکند. والدین به عنوان اولین آموزگاران کودکان، شناخت عمیقی از نیازها، تواناییها و چالشهای فرزندانشان دارند و میتوانند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار معلمان قرار دهند. از سوی دیگر، معلمان با دانش تخصصی و تجربه کاری خود در محیط آموزشی، میتوانند استراتژیهای آموزشی و حمایتی مناسبی را طراحی و اجرا کنند. لذا مقاله حاضر که از نوع مروری، کتابخانه ای است با مطالعه کتاب ها، مقاله ها و پایان نامه ها و... پیشین به هدف بررسی راهبردهای مشارکتی برای والدین و معلمان در حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه میپردازد. نتایج حاصله از این پژوهش بدین شرح است که ترکیب این دو منبع اطلاعات و تجربه، میتواند یک محیط حمایتی جامع و متناسب با نیازهای دانشآموزان ایجاد کند که در آن هر دانشآموز با توجه به ویژگیها و نیازهای خاص خود مورد توجه و حمایت قرار گیرد. این مقاله با هدف ارائه یک چارچوب جامع برای همکاری والدین و معلمان در حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه نگاشته شده است.
کلمات کلیدی :
- 261
- 30
- 1402/10/23
- 1403/02/20
- 1403/04/31