ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

اثربخشی بازی درمانی بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 1 - 8
نویسندگان : آناهیتا ولی بحرینی* 1 ، فهیمه شهریاری 2 ، صدیقه فتاحی 3 ، نجمه درودی 4 ، مهدی یعقوبی 5

1 کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام، تربت جام، خراسان رضوی

2 کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه غیر انتفاعی خیام، مشهد، خراسان رضوی

3 مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه جامع زاهدان، زاهدان، سیستان بلوچستان

4 کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه غیر انتفاعی خیام، مشهد، خراسان رضوی

5 روانشناسی بالینی، مرکز علوم اعصاب علوم پزشکی قم، قم

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی درمانی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، را کلیه ی دانش آموزان دختر مقطع ابتدائی در روستای کشف در سال 1400-1399 تشکیل دادند. تعداد 24 نفر از دانش آموزان که دارای علاقمندی از طرف والدین بودند انتخاب و وارد طرح شدند که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به تصادف در گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش جلسات بازی درمانی دریافت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند در پایان هر دو گروه مجدداً به پرسشنامه های تحقیق پاسخ دادند (پس آزمون). اطلاعات پس از جمع آوری با نرم افزار SPSS-26 با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیره و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بازی درمانی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مؤثر است. در نتیجه این شیوه درمانی در مدارس کاربرد مهمی دارد.
کلمات کلیدی :
بازی درمانی، مهارت های اجتماعی، مقطع ابتدایی