
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات810,906
بررسی چالش های تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
دوره 6، شماره 68، اسفند 1403، صفحات 61 - 68
1- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی
چکیده :
دوزبانگی و دوزبانه بودن پدیدهای جهانی است که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و آن عبارت از حالتی است که فرد به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود آموزش ببیند. چالشهای زبانی تدریس در ایران به طور عام و در مناطق دو زبانه به صورت خاص یکی از موانع یاددهی ـ یادگیری در اغلب دروس به ویژه در درسهایی است که با خواندن و نوشتن و درک مطلب ارتباط مستقیمی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های تدریس به زبان فارسی در مناطق دو زبانه است. در این پژوهش سعی شده با استفاده از مرور تحقیقات انجام شده چالش های زبانی تدریس در مناطق دوزبانه شناسایی و راهکارهایی را برای عبور از چالش ها ارائه دهیم.
کلمات کلیدی :
- 185
- 26
- 1403/09/03
- 1403/10/04
- 1403/12/28