
بررسی رابطه سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان موسسات زبان مهر شهر تنکابن
دوره 5، شماره 55، بهمن 1402، صفحات 26 - 36
1 استادیار گروه روان شناسی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، مازندران، ایران
2 دانشجوی کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، مازندران، ایران
3 دانشجوی کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، مازندران، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان موسسات زبان مهر اجرا گردید. این پژوهش از نوع کاربردی است که با طرح پژوهشی همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان موسسات زبان مهر شهر تنکابن که در این مراکز آموزشی در سال تحصیلی 1397-1398مشغول به زبان آموزی بوده اند. که ازتعداد1500 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان تعداد 340 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار spss انجام گردید. نتایج نشان داد که بین سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان رابطه مثبت ومعنادار وجود دارد هم چنین بعد از بررسی رگرسیون مشخص شد برخی از سبک های رهبری معلم توان پیش بینی خودشکوفایی دانش آموزان را دارد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان موسسات زبان مهر اجرا گردید. این پژوهش از نوع کاربردی است که با طرح پژوهشی همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان موسسات زبان مهر شهر تنکابن که در این مراکز آموزشی در سال تحصیلی 1397-1398مشغول به زبان آموزی بوده اند. که ازتعداد1500 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان تعداد 340 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار spss انجام گردید. نتایج نشان داد که بین سبک های رهبری معلم با خودشکوفایی دانش آموزان رابطه مثبت ومعنادار وجود دارد هم چنین بعد از بررسی رگرسیون مشخص شد برخی از سبک های رهبری معلم توان پیش بینی خودشکوفایی دانش آموزان را دارد.
کلمات کلیدی :
سبک های رهبری، خودشکوفایی، دانش آموزان
سبک های رهبری، خودشکوفایی، دانش آموزان
-
294
-
1
-
1402/06/07
-
1402/08/06
-
1402/11/27