ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 155 - 171
نویسندگان : مرضیه جباری دیزیچه* 1 ، علی اصغر نظری 2 ، سهیلا ایمانی 3 ، مسلم محمودی 4

1 کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور مرکز مبارکه

2 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات سنندج

3 کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه

4 کارشناسی ارشد تربیت بدنی، مدیریت بازاریابی در ورزش، دانشگاه پیام نور تهران جنوب

چکیده :
روانشناسی مثبت گرا زیرمجموعه ای از روان شناسی سنتی است. عمده تمرکز روانشناسان در این حوزه بر بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از ایجاد بیماری های روانی می باشد. هدف اصلی روانشناسی مثبت‌گرا کمک به افراد برای درک بهتر مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که دارند و یا توانایی‌هایی که برای دستیابی به تعادل روانی نیاز است که داشته‌ باشند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزه های روانشناسی مثبت گرا بر مهارت های اجتماعی و هیجانی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که مثبت اندیشی دانش آموزان نقش موثری بر ارتقا مهارت های اجتماعی و هیجانی آنان داشته و آموزش مهارت های مثبت اندیشی می تواند به عنوان روشی کارآمد در این زمینه برای دانش آموزان استفاده گردد.
کلمات کلیدی :
مثبت اندیشی، مهارت های اجتماعی، دانش آموزان