
بررسی تأثیر عکس العمل رفتاری و بازخورد نوشتاری معلم بر خودکارآمدی و حل مسئله ریاضی دانش آموزان
دوره 5، شماره 49، مرداد 1402، صفحات 172 - 187
1 کارشناسی ارشد فیزیک، دانشگاه صنعتی اصفهان
2 کارشناسی آموزش ابتدایی
3 دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک علوم تربیتی، دانشگاه آزاد
4 کارشناسی آموزش ریاضی
چکیده :
خودکارآمدی به باور دانش آموزان درباره توانایی های خود برای فهمیدن یا انجام دادن تکالیف درسی دلالت دارد و به عنوان یک عامل انگیزشی فعال کننده، نیرو دهنده، نگهدارنده و هدایت کننده رفتار به سوی هدف تعریف شده است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر عکس العمل رفتاری و بازخورد نوشتاری معلم بر خودکارآمدی و حل مسئله ریاضی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته ها نشان می دهد ارائه بازخورد نوشتاري توسط معلم، مي تواند عملكرد يادگيرندگان را در حوزه هاي خودكارآمدي و حل مسائل دروس ارتقا دهد.
خودکارآمدی به باور دانش آموزان درباره توانایی های خود برای فهمیدن یا انجام دادن تکالیف درسی دلالت دارد و به عنوان یک عامل انگیزشی فعال کننده، نیرو دهنده، نگهدارنده و هدایت کننده رفتار به سوی هدف تعریف شده است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر عکس العمل رفتاری و بازخورد نوشتاری معلم بر خودکارآمدی و حل مسئله ریاضی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است. یافته ها نشان می دهد ارائه بازخورد نوشتاري توسط معلم، مي تواند عملكرد يادگيرندگان را در حوزه هاي خودكارآمدي و حل مسائل دروس ارتقا دهد.
کلمات کلیدی :
خودکارآمدی، بازخورد نوشتاری، ارزشیابی، دانش آموزان
خودکارآمدی، بازخورد نوشتاری، ارزشیابی، دانش آموزان
-
530
-
1
-
1402/04/13
-
1402/04/28
-
1402/05/31