ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسي ميزان توجه کتاب فارسي ششم ابتدايي براساس ميزان توجه به مفاهيم قرآني
دوره 6، شماره 64، آبان 1403، صفحات 69 - 75
نویسندگان : فرشید رستم زاده* 1 ، رقیه مسلم زاده 2

1 دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی،دانشگاه آزاد ارومیه، ارومیه، ایران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، ،دانشگاه آزاد ارومیه، ارومیه، ایران

چکیده :
بي ترديد قرآن کريم زيباترين و کامل‌ترين جلوه جمال الهي است که بي نظيرترين دستورات را براي بهبود زندگي بشري در بر دارد و شناختن و عمل کردن به آن ضروري مي‌باشد. نظام‌هاي آموزشي مختلف از کتاب درسي بیشتر براي تربيت دانش آموزان کمک مي‌گيرند. در پژوهش حاضر به بررسي ميزان توجه کتاب درسي پایه ششم به مفاهيم قرآني پرداخته شده است. تحقيق و بررسي حاضر از لحاظ هدف و ماهيت، از نوع تحقیقات کاربردي و از نظر نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی از نوع، تحليل محتواي کيفی می باشد که از نوع جهت‌دار يا هدايت شده انجام گرفته است. پس از انجام تحقيق در قالب يافته‌ها ،مطالعه تفسيري انجام شد. نتايج حاصل از پژوهش نشان داد که کتاب فارسي پايه ششم بيشترين ضريب اهميت به مولفه وطن دوستي به ميزان ۱۴.۲۸ و کمترين ضريب اهميت به مولفه همدلي با ميزان ۰.۰۱ مي‌باشد. به طور کلي نتايج نشان داد که به مؤلفه‌هاي قرآني به طور متناسب توجه نشده و این در حالی است که مولفه هلای قرآنی نقش مهمي در کارآمدي نظام تربيتي اسلام دارد.
کلمات کلیدی :
تحليل محتوا، کتاب فارسي، پایه ششم، مفاهيم قرآني