ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

محرک های آمادگی فناوری و انگیزه های مصرف در تبیین گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری
دوره 5، شماره 55، بهمن 1402، صفحات 37 - 48
نویسندگان : علیرضا روستا 1 ، فرزاد آسایش 2 ، شاهرخ فاتحی* 3

1 دانشگاه آزاد واحد شهر قدس

2 دانشگاه آزاد واحد شهر قدس

3 دانشگاه آزاد واحد شهر قدس

چکیده :
هدف: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر محرک های آمادگی فناوری و انگیزه های مصرف در گرایش مصرف کنندگان به استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری انجام گرفته است. روش : پژوهش حاضر از جنبه هدف کاربردی و حیث روش تحقیقی توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان مدیران خودرو به تعداد 1648 که حجم نمونه 311 نفر از بین آن‌ها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS2 Smart استفاده ‌شده است. یافته ها: سطوح سنی بر امیدواری، نوآوری و رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر جدی دارد. امیدواری، نوآوری و انگیزه لذت جویانه بر رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری اثر معنادار و مثبت دارد. نتیجه گیری:.فناوری های نوظهور باید ویژگی هایی دارا باشد که به سطح کیفیت بهتر زندگی سطوح سنین گوناگون مصرف کنندگان و در نتیجه امیدواری آنها موثر باشد.
کلمات کلیدی :
نوآوری، انگیزه لذت جویی، رفتارهای مصرف کننده مبتنی بر فناوری