
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,433
-
تعداد نویسندگان3,204
-
مقالات پذیرش شده605
-
مقالات رد شده828
-
درصد پذیرش42.22%
-
درصد عدم پذیرش57.78%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده42
-
تعداد داوران93
-
تعداد مشاهده مقالات810,026
مطالعه تطبیقی تکنولوژی آموزشی در مدارس ژاپن، کرهجنوبی و ایران
دوره 5، شماره 56، اسفند 1402، صفحات 1 - 12
1- دانشجوی کارشناسی، دبیری ریاضی، دانشگاه فاطمهالزهرا (س) ساری، ساری، ایران.
چکیده :
مطالعه تطبیقی نظامهای آموزشی مختلف، لازمهی پیشرفت یک کشور بوده و موجب ارتقای کیفیت آموزشی آن میشود. در این تحقیق به جهت ارتقای استفاده از تکنولوژی آموزشی در ایران، بهرهمندی از مزایای آن و همچنین پیشبینی چالشها و راهکارهای مقابله با آنها، مقایسهای میان تکنولوژیهای آموزشی سه کشور ژاپن، کرهجنوبی و ایران صورت گرفته است. بدین منظور با جستوجو در پژوهشهای موجود، اسناد مکتوب و سایتهای اینترنتی معتبر، دادهها جمعآوری گردید و با روش جرج بردی در طی چهار مرحلهی توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه، تجزیهوتحلیل انجام گرفت. نتایج نشان داد که در میزان استفاده از تکنولوژی آموزشی در ژاپن و کرهجنوبی نسبت به ایران، تفاوت چشمگیری وجود دارد. بهطوری که این دو کشور استفادهی بیشتری از تکنولوژی آموزشی دارند و این استفاده مزیتها و چالشهایی را نیز برای آنها به ارمغان آورده است. با بررسی موارد مختلف، راهکارهای دستیابی به مزیتها و نحوه مواجهه و کنترل چالشها، در قالب پیشنهاد ارائه گردیدهاند.
کلمات کلیدی :
- 397
- 26
- 1402/09/04
- 1402/10/17
- 1402/12/16