ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

علوم و تحقیقات

تأثیر مشتری‌ مداری پایدار بر اعتماد و تعهد به برند: تحلیل نقش تعهد عاطفی و مستمر در صنعت پوشاک (مطالعه موردی: برند پاتن جامه)
دوره 7، شماره 74، شهریور 1404، صفحات 59 - 72
نویسندگان : یاشار منصوری* 1، حمیدرضا دهقانی 2
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت کسب و کار، دانشگاه آزاد واحد کرج، ایران
2- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
چکیده :
این تحقیق بررسی تأثیر هر یک از ابعاد روابط مشتری – برند، به ویژه اعتماد به برند، تعهد عاطفی به برند و تعهد مستمر برند بوده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتری های آنلاین پوشاک پاتن جامه که تجربه بیش از یک بار خرید بدون تخفیف از برند مورد نظر داشته اند، بوده است. به علت گستردگی و حجم بالا تعداد جامعه آماری حجم نمونه انتخاب‌شده بر اساس جدول مورگان 384 تفر براورد شده است. ابزار سنجش پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید بوده است. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمعیت شناختی و استخراج شاخص‌های مرکزی از آمار توصیفی و نرم‌افزار24 SPSS و برای تجزیه‌وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم‌افزار PLS3 Smart استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که بین تمام ابعاد پایداری مشتری محور و اعتماد به برند رابطه معناداری وجود دارد. علاوه بر این، پایداری اقتصادی و پایداری اجتماعی به طور قابل توجهی تعهد موثر برند را پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر این، این مطالعه نشان می‌دهد که اعتماد به برند به طور مثبت بر قصد مصرف‌کنندگان برای حفظ روابط بلندمدت با برندهای پوشاک پاتن جامه تأثیر می‌گذارد.