ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

بررسي يادگيري مشارکتي دانش آموزان
دوره 3، شماره 25، مرداد 1400، صفحات 101 - 83
نویسندگان : حامد نوروزي وند* 1 ، طاهره نوروزي وند 2

1 کارشناسي علوم تربيتي. آموزگار ابتدايي استان ايلام

2 کارشناسي ارشد. معلم استان ايلام

چکیده :
مقاله حاضر از نوع مروري کتابخانه اي است که با توجه نظرات انديشمندان به رشته تحرير در آمده است. هدف از نگارش اين مقاله بررسي يادگيري مشارکتي در دانش آموزان است. نتيجه نشان مي دهد که با توجه به اینکه در رویکرد مشارکتی دانش آموزان مسئولیت یادگیری خود و سایر هم تیمی های خود را بر عهده می گیرند، از این رو با همدیگر در تعامل بوده و با قرار گرفتن در موقعیت های یادگیری و حل مساله بهتر فرا میگیرند. در روش یادگیری مشارکتی گروه ها بیشتر با هم کار می کنند، بیشتر یاد می گیرند، آنچه را که یاد می گیرند. بهتر می فهمند و آسان تر به یاد می سپارند و احساس بهتری نسبت به خود، کلاس و هم کلاس هایشان دارند دانش آموزان با بکارگیری این روش، سطح یادگیری خود را ارتقا داده و در عین حال به یادگیری همکلاس های خود کمک ارزشمندی می کنند.
کلمات کلیدی :
يادگيري، يادگيري مشارکتي، دانش آموزان