ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

binder-right6

binder-right5

img6.jpg

binder-left1

 

 

 

QR Code

علوم و تحقیقات

سنتز پژوهی آموزش مهارت های حل مساله به کودکان
دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 66 - 77
نویسندگان : مژده شهبازیان* 1 ، سارا رضایی لو 2 ، فرناز هاشمی 3

1 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی.گروه علوم تربیتی.واحد ارومیه.دانشگاه آزاد اسلامی.ارومیه.ایران

2 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی.گروه علوم تربیتی.واحد ارومیه.دانشگاه آزاد اسلامی.ارومیه.ایران

3 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی.گروه علوم تربیتی.واحد ارومیه.دانشگاه آزاد اسلامی.ارومیه.ایران

چکیده :
سنتز پژوهی حاصل با هدف بررسی روش‌های آموزش آموزش مهارت های حل مساله به کودکان نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر راهبرد و نحوۀ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای، از نوع مطالعات ثانوی و سنتز پژوهی است. با توجه به تعدد دانش آموزان در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعۀ این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند ,Noormags , CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند , ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 306 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سؤال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتند در چند مرحله حذف شدند. دست آخر 30 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.
کلمات کلیدی :
انواع روش های آموزش، روش حل مساله، روشهای فعال تدریس.